Ooops!
Om du är här inne och läser betyder det att något gått fel! Vi vill börja med att beklaga detta. Låt se hur vi kan hjälpas åt för att lösa detta:

Återköp
Ibland är man ivrig och beställer utan eftertanke : ) Så först och främst, du har alltid rätt att ångra ditt köp enligt distans- och hemförsäljningslagen som ger dig som konsument 14 dagars ångerrätt. På konsumentverkets webbplats finns en ångerblankett. Ångerfristen börjar gälla dagen efter det att du som konsument har tagit emot varan. Som kund hos GDSButiken kan du alltid ångra ditt köp inom föreskriven tid.

Vi ser gärna att du skickar tillbaka varan i oanvänt skick och inklusive medföljande tillbehör. Kostnaden för returfrakten vid återköp betalar du som kund.
Enklaste sättet för dig som önskar returnera en vara, är att först kontakta oss via e-post kundtjanst@gdsbutiken.se. Du kommer då att få information om hur varan ska returneras och om hur återbetalningen kommer att ske.

Förpacka din retur omsorgsfullt. Oavsett returorsak ska varan packas så att varken varan eller förpackningen kommer till skada. Skicka gärna varan som ”rekommenderat paket” då vi inte ansvarar för försändelser som försvinner på väg till oss.

Returer som återsändes mot postförskott eller efterkrav löser vi inte ut och köpet betraktas i detta fall som fullgjort

Garantireklamation
Om vi har gjort ett misstag och skickat en skadad produkt eller skickat fel så ber vi om ursäkt för det och vill så klart att du kontaktar oss så vi kan rätta till det
Reklamera felet så fort du kan, men senast inom 2 månader (som privatperson) från att du upptäckte felet eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.

Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Vid reklamation kontakta kundtjanst@gdsbutiken.se.

Returer belagda med lösen, löses ej.

GDS butiken följer givetvis Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Transportskada

Ibland uppstår skador på vägen…. Transportskada skall omedelbart (på ankomstdagen av leveransen) anmälas till transportören samt till GDS Butiken via epost.
Lös aldrig ut ett paket som ser skadat ut. Upptäcker du skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart varan till transportören samt till oss på ovan epostadress.

Att tänka på: Transportörer brukar ha väldigt höga krav på dokumentation av en transportskada för att reklamation ska kunna göras. Vid eventuell retur svarar köparen för risken vid eventuell fraktskada så tänk på att packa varan ordentligt.